söndag 16 november 2008

Docksäng

Det är egentligen bara ett enda rum som känns okej hos oss just nu. Jag väntar på att vi ska få ett förråd så att vi blir av med en del prylar, möbler och kläder från hela huset. Men Elsas rum är ju ganska nytt och välorganiserat, innan var det ett gästrum/alltiallorum och vi hade hennes leksaker i vardagsrummet. Eftersom hon ju faktiskt är stora tjejen nu så har hon fått sitt eget lekrum på bottenvåningen. Hon sover dock fortfarande uppe i sovrummet hos oss (mest i vår säng men det händer att hon besöker spjälsängen).

Å så roligt det är att pyssla med hennes rum! Jag har fyndat en docksäng på Blocket, målat den vit och sytt nya lakan, madrass och sänghimmel. Är rätt nöjd faktiskt, och kul var det också. Hon har lekt en del med den för hon gillar sina dockor, även om det just nu mest är duplo som står högst i kurs.

Hennes initialer "fuskbroderade"

Den fina filten har Elsas mormor virkat, och lapptäcket i vitt och grönt som skymtar till höger har Elsas moster sytt i skolan.


Dockan har nu sin givna plats och kaninen är förpassad till tallrikshyllan som jag visar en annan dag. Det är svårt att fota nu i vinterljuset, men jag gör mitt bästa.

♥ Ha en riktigt härlig vecka ♥

4 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

oh så sött, vilket ljuvligt monogram! jag länkar hit med sara!
varmkram lotten

Marie sa...

Så gulligt det ser ut med sänghimlen på docksängen och vilket vackert monogram. Där hade mina flickor också gillat att leka!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Beas sa...

Det ser jättefint ut ju!

Björk o Äng sa...

Så underbart fin sängen blev. Har en likadan säng som jag hade när jag var liten. Tänkte fixa till den till min dotters födelsedag men vet inte riktigt var jag hittar madrass någonstans. Var köpte du din?

/Camilla