måndag 24 november 2008

Julstämning

För ett tag sedan smygjulpyntade jag i hallen med lite söta silverkulor. De är så fina samlade i en skål tycker jag. Och nu när snön kom, även till oss i Skåne, så inser jag att det är faktiskt bara en vecka kvar till 1:a advent! Elsas julstrumpa är färdigsydd och hänger på plats, men den får ni se i ett annat inlägg. Nästan alla fönster är putsade och i veckan kommer mer och mer pynt att flyttas och fixas och grejas med. Förmodligen kommer det fotas också, men är det fler än jag som insett att det är nästan omöjligt att fotografera inomhus den här årstiden? I alla fall om man har en medelmåttig kamera som min råkar vara...

Utsikten från oss. Tittar du riiktigt noga i horisonten ser du Turning Torso. Där jobbar jag precis bredvid.
Snön kom och tog över efter novemberregnen (bilden är gjord av Catarina Crusvaal, Elsa har fått alla månader av sin farmor).



Visst är det fint med silverkulor.

1 kommentar:

MiaMaria sa...

Hej!

Så vacker du har gjort med kulorna i skålen....

Ha´en bra vecka!
MiaMaria