måndag 1 december 2008

Vi äro musikanter

Elsa har fått sitt första adventspaket i sin julstrumpa som jag svor många gånger åt medan jag sydde den. Men den kom på plats, i tid och allt! En alldeles underbart vacker gitarr i det första paketet gör nu att vi kan starta band hemma hos oss med alla instrument hon har. Jag står enbart för sången i och för sig, men Kalle får väl se till att lära henne spela på gitarren. Hon gillar ju verkligen att dansa och sjunga, så den gjorde succé. Tyvärr har hon fått feber så idag njuter hon inte särskilt mycket av någonting, stackarn...

Igår hann jag julpynta en hel del. Jag hade tänkt baka pepparkakor med lillpluttan också, men eftersom hon började få feber och verkade hängig redan igår, väntar jag tills hon är frisk igen.
Skavankerna syns inte på långt håll ;)

Strumpan är sydd av tyger jag fyndat på stuv på Stoff och stil


Här musiceras det en del.


Ha nu en riktigt skön vecka, och glöm inte att advent från början stod för vila inför julen. Det gör ni väl nu, vilar er i form inför julen?

♥ Kramar Sara ♥
Ps: Jag har ändrat inställningar i kommentarer, så nu kan du kommentera, du vet vem du är ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Provar igen bara.Puss o kram

Marie sa...

Så söt julstrumpa du har sytt och gitarren var ju bedårande. Hoppas dottern kryar på sig snart!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Ps. Honning & Flora ligger utanför Roskilde. http://www.honningogflora.dk/

MiaMaria sa...

Hej!
Strumpan är ju jättesöt!!!

Och likaså lådan med instrument....

HA´det så gott!
MiaMaria

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åhh den gitarren är ju såå fin! Den vill min son (läs: mamman..) också ha ;-) :-D. Mysigt med alla instrument! Sonen gillar också att spela, sjunga och lyssna på musik så jag har gjort en liten "musikhörna" till honom också.

Strumpan var jättefin! Avancerat med quiltsömmar och allt. Imponerande.

Ha det toppen!
Kram

Anonym sa...

Hej!
Så mysigt det ser ut i Elsas rum! Imponerad av din pysslighet!!!
En lite fråga?? Huvudbilden med advents ljusen, jag har en liknande, men var har du hittat siffrorna att hänga på??

Hoppas att allt är bra med er?
kram Emma

Fridas gård sa...

Så fin strumpan blev!! Fin liten instrumentsamling Elsa fått - försökte just avstyra ännu en uppvisning här ikväll efter middagen, Victor kom släpande både med sitt trumset och elgitarr i hopp om att syrran ville kompa honom. De åkte in i salen för att "träna" direkt!!
Ha en skön adventssöndag!
kram Therese