torsdag 27 oktober 2011

God planering eller fusk?


När jag fyllde år (för en månad sedan) var jag väldigt noga med vad jag skulle få av maken och barnen. Så till den milda grad att jag faktiskt ordnade med presenten själv. Det blev ett par byxor, jag behövde verkligen det. Av pappa önskade jag mig presentkort, men för att inte fuska i detoxen bad jag om ett presentkort på en restaurang. Vindåkra Gård är ju ett av mina absoluta favoritställen och där har de ju både god mat och en underbar klädbutik, till både barn och vuxen. De har dessutom superhärlig inredning. Men då tänkte jag i alla fall att jag lika gärna njuter av maten där som att köpa kläder.

Jag vet inte om pappa tyckte synd om mig i min självvalda shoppingdiet, men det blev trots allt ett presentkort på kläderna. Så då passade jag på att skaffa det jag verkligen behöver, inte bara det som var fint och "oooh" och "wooooow". Det kan verka trist kanske, men jag behövde snygga och sköna t-shirts, så det blev det. En långärmad och en kortärmad.

Jag funderar mycket på om detta nu är fusk eller inte. Även om det var min födelsedag så känns det lite som fusk eftersom jag har styrt det själv. Om de hade gett mig samma sak utan att jag själv "styrde upp" det , så skulle det inte kännas som fusk.

Nåväl, nu finns de i min garderob och är redan sjuuukt mycket använda. Så att behovet fanns är i alla fall uppenbart. Tröjorna är helt underbart mjuka, och färgerna kanske lite typiskt svenska och tråkiga, men jag har gott om färgglada accessoarer- scarves och smycken t.ex. Ja det gäller ju att planera sin garderob nu när den faktiskt blir mindre och mindre, men bättre och bättre. Less is more, indeed!


Inga kommentarer: