lördag 31 januari 2009

Förvandling


Det krävs ofta mindre än man tror för att piffa till lite här och där. På Elsas rum är vi tvungna att ha en förvaring bestående av vanliga trista, vita skåp från "det stora varuhuset". Dels för att vi behöver förvaringsmöjligheter, men dels också för att vi hyr huset och vill/kan inte ändra om för mycket själva.

Lösningen blev då att hitta en vacker tapet, som denna från Decor Maison, och några snygga knoppar. De här knopparna köpte jag på Fideli och Konungen i Malmö, men Fridas Gård har också många fina. Ni får bara se detaljer idag, för jag orkade inte plocka undan innan fotograferingen ;) Tänk så tramsigt, vi verkar vara en del bloggare med (stök-) barn, men ingen vill visa upp röran. Själv blir jag förstås inte så inspirerad av andras röra, så varför skulle vi vilja visa upp det!?

Jag vill gärna slå ett slag för att inredning och tillhörande prylar inte behöver vara särskilt dyrt. En rulle som kostar ca 400 kr gick åt, och knopparna kostade ca 40 kr styck. Det har nämligen skett, det som inte får ske... Bloggen Lindas vita lantliv fick den värsta kommentar man kan tänka sig. Jag blev helt förtvivlad när jag läste det. Dels för att hon har en fin blogg såklart, men mest blev jag rädd. Det finns alltså folk därute som på fullaste allvar har så hemska liv att de måste klanka ner på andra. Tro sjutton att det blir krig här i världen om folk går omkring och mår så dåligt!
Så om du som läser den här bloggen inte gillar det du läser: Don´t come back please!
Ni andra är varmt välkomna att skriva en kommentar ♥ Kram Sara

4 kommentarer:

Fridas gård sa...

Hej Sara,

Vad fina dörrarna blev!! Nya knoppar gör verkligen underverk!! Har beställt mååånga till våren! Så bra att du är ledig på sportlovet, då slår vi ju upp portarna på riktigt igen så vi ses nog snart igen...;=)!
kram Therese

Elisabeth/Milli sa...

Jag ska inte klaga. Älskar tapeten och knopparna. Jättefint :) Jag ska också se till att fixa hemma. Det är så kul och ger oftast mer än vad det kostar :) Inredning är ju roligt även om man inte köper allt. Jakten är ju oftast det roligaste. Kram Bettis.

me and alice sa...

Hej Sara!
Garderoberna blev urfina! Tänk vad man kan förvandla utan att det kostar skjortan!!!
Har Linda fått elaka kommentarer... Fy vad tråkigt! Förstår mig inte på folk som måste ge sig på andra...
Kram Susanne

Malin - I min trädgård sa...

Vad roligt att du är med i min lilal utlottning! Lycka till!

Men vadsnyggt det blev med tapeten! Mycket bra tips...

Jag läste också kommentaren hos Linda. Verkligen trist...

Ha en skön söndag!

Kram M