måndag 16 februari 2009

Renoveringshelg

Ja vi hyr ju vårt hus här ute på landet, men vi har faktiskt varit någon annanstans och renoverat i helgen. Nämligen i Småland, Skarmansmåla, där mitt smultronställe finns. Det är min mans familj som behållit huset efter att hans mormor och morfar gått bort. Där har mormor Elsa och morfar Gunnar levt och verkat i många herrans år med sitt lant- och skogsbruk (som nu är sålt till grannen), och nu fortsätter nya generationer att slita på huset, i något mer lustfyllda former kanske.
***************
Inte mycket har blivit fixat här på länge, så nu har vi börjat med köket. I helgen slipade min man köksluckor nere i källaren medan jag, Elsa och hennes kusiner lekte ute i vintersolen. Jag lovar att visa resultatet av köket så småningom, men det lär ta tid. Vi har nämligen inte bråttom, och vi vill dessutom ta det i en sådan takt att man också hinner umgås när vi väl är där. Vi är ju ett antal personer som brukar vara här samtidigt; svärmor och svärfar, svåger och svägerska med två barn och så vi- två vuxna, ett barn och en hund. Ibland dyker även äldsta svågern med familj upp. Då är det verkligen fullt hus.

Boningshuset med tre sovrum, kök, TV-rum och allrum. Allt fördelat på två plan.

Gamla "lagårn" som numera är såld. Ligger precis nedanför boningshuset.


Framsidan av boningshuset med sin "finingång" i mitten.

Utsikten från kökstrappan. Vy över Yasjön- magisk under alla årstider.


Jag får visa fler bilder en annan dag, blogger jäklas med mig idag. Nu ska jag njuta av en veckas sportlov. Ibland är det finfint att vara lärare!


Ha det bra! Kramar Sara ♥

5 kommentarer:

Elisabeth/Milli sa...

Jag bara älskar huset. Så fint och vad härligt att ha en plats att samlas på :) Avis som attans.

Kram Bettis

Hanna sa...

Hej Sara!
Tack för din kommentar hos mig :)

Du har en jättefin blogg!
Huset såg mysigt ut :)

Ha d gott!
Kram Hanna

lottens vita och gröna sa...

oh vad härligt med sportlov och det ser ju ut som ni dessutom har en härlig vinter!

huset ser sååå fint ut!

ha det så bra nu på ledighetern! varmkram lotten

Anonym sa...

Så underbar fint. Roligt men jobbigt att renovera gamla hus.

Roligt att hitta/titta in till dig och din familj.

Kram

Färjtorp sa...

Inte dumt med sportlov!!!
Vilket fint ställe det var.

Förresten, kul om jag kunde inspirera till lite scrapping oxå=)

Kram Johanna