lördag 7 februari 2009

Vårkänslor och kalas




Idag är det min älskade mans 35-års dag. Han belönades för det imorse med en ny gitarr, en stålsträngad. Det kom tårar i ögonen... Då vet man att man gjort rätt. Ikväl blir det kalas. Kladdkakan börjar dofta i hela huset. Framför dörren att välkomna gästerna finns bland annat dessa små söta lökar. De hittade jag i förrådet, i sina krukor, med en massa gammal gul blast kvar sen förra våren. Jag kikade närmre på dem och hittade nya spirande små skott! Otroligt, jag som bara glömt dem där. Det trodde jag aldrig! Det blev lite rensning och ny jord. Upp kommer snart (om jag inte minns fel) tazetter, narcisser och pärlhyacint.
Ha en skön helg!
♥ Kramar Sara ♥



3 kommentarer:

Elisabeth/Milli sa...

Sara var underbart att Calle blev så glad för gitarren. Du var ju lite nervös att du inte skulle hitta en.

Ha en mysig helg och vi ses på tisdag :)

Anonym sa...

Grattis Kalle! Jag tyckte väl att det luktade gott från ert håll, gummistövlarna ville liksom gå åt det hållet på promenaden, då vet jag varför haha!
Pernilla

Anonym sa...

Maten var underbart god,kladdkakan likaså.Tack för en mysig dag med melodifestival,sång o gitarrunderhållnig,och sist men inte minst (brasa i håret),hoppas Elsa har hämtat sig efter chocken.Love you!Puss o kram mamma,mormor o svärmor