måndag 25 juli 2011

Två månader

Nu har det gått två månader sedan min detox de luxe startade. Vad har hänt sedan dess då?

  • Jag har ännu inte använt alla plagg ur min sommargarderob.
  • Jag tycker ändå att jag saknar sommarklänningar... 
  • Jag har sagt upp en massa nyhetsmail och facebook från favoritföretag och butiker. Jag blir irriterad när det dyker upp fler och fler och undrar hur många det egentligen är!?
  • Jag har inte fönstershoppat på nätet en enda gång tror jag. Inte vad jag minns i alla fall.
  • Jag har varit inne i någon enstaka butik och blivit lite arg på mig själv för detta detox-påhitt när jag sett så mycket fint!
  • Jag har hittat en likasinnad i Shopstop-Ann. Titta in till henne och heja på där med vetja!
  • Jag har börjat klura en hel del på vad som verkligen är MIN stil, vad som klär mig och vad som är "must have bullshit" enligt magasin och butiker. Det är fan svårt. Skitsvårt! Kanske måste jag sluta läsa tidningar och bloggar ett tag för att komma tillrätta... Det känns dock som en sista utväg!.
  • Jag har fått tre höstkataloger men bara tagit mig tid till att bläddra förstrött i en (HM's, skitmode btw- inte mina färger alls), de andra ligger kvar med plasten på.
  • Har diskuterat detta med min man som oroligt undrade om det även gäller underkläder. Hur ska jag tolka detta? Vågar inte fråga, kan ändå inget göra åt det...
  • Har insett att jag har ett par jeans. Ett par. Som dessutom är trasiga på knät (vilket ju iofs är modernt men...). Till den 25 maj 2012 har jag ett par jeans att knata runt i. Ett par. ETT PAR!

Sist vill jag bara säga att jag haft lite semester på Österlen under stor del av förra veckan och jag har haft förinställda inlägg här på bloggen. Därför har det inte heller varit någon kommentar om det hemska som hänt i Norge. Men jag undrar: finns det ord? Finns det verkligen ord för det hemska som drabbat så många oskyldiga? Jag har uppskattat mitt lilla liv oändligt mycket extra den här helgen, och mina nära och kära.

Ta hand om varandra!

1 kommentar:

Ann sa...

Heja dig, tjejen! Grattis på 2-månadersdagen ett par dar för sent! Märker att vi har ungefär likadana funderingar när typ samma tid har förflutit..? Jag ångrar mig inte en sekund, btw. Det enda jag har svårt att låta bli är mode- och inredningstidningarna... ;-)
Kram så länge, kämpa på!
Ann