fredag 8 juli 2011

Sommarens faror



Så här såg det ut innan sommaren drog igång på riktigt... Nu är det grönare kan jag säga :)

Ibland två gånger om dagen, ibland nån gång i månaden. Sån är frekvensen på mina inlägg. Hoppas någon fortfarande hänger med ;) Trädgården prunkar, man kan plocka ogräs hela tiden om man nu är lagd åt det hållet... Men den mesta tiden går nog åt till smyckena nu, det är så förbaskat kul att skapa!

Igår gick jag förbi en superhärlig butik i Malmö, Le Make, som hade rea... Suck! Sommarens fara är inte getingen eller fästingen eller så. Inredning och mode, i min smak, på rea... Detox de Luxe... Pyttsan! Äsch, hade i alla fall inte haft pengar till att fynda någonting, men det kändes i alla fall som om jag hatade någon, vet bara inte vem *me, myself or I* ? Nä, skämt åsido- det är faktiskt inte så jobbigt än så länge att vara på detox. Jag har undvikit att läsa nyhetsmail och även sagt upp en massa prenumerationer på dem samt slutat "gilla" på facebook. Det blir lite lättare då. För att inte tala om hur mycket tid jag sparat när jag låtit bli att fönstershoppa på nätet, ujujuj!

Bloggar läser jag fortfarande. Inte lika många, men flera "köpgalna" sådana, och jag blir inte frestad ett dugg faktiskt. Snarare illamående av all köphets nu när jag börjat bli medveten. Men det förstås- när det kommer till mina smycken gillar jag så klart köphets. Fick en stooor beställning förra veckan av bästaste Milli :) Hoppas kunna leverera nästa vecka: två par örhängen och två armband ( ett par örhängen som redan var klara har hon fått med sig hem så länge). Sötingen har gjort lite reklam för mig på facebook, det tackar jag för!

Nu får jag fortsätta med "Prinsessan pysselskrin". Pyssel i brevlådan med Disneys prinsessor en gång i månaden till min prinsessa. Idag gör vi fotlänk och halsband med egengjorda papperspärlor :)

2 kommentarer:

Elisabeth/Milli sa...

Redan fått berõm för halsbandet :)

Elisabeth/Milli sa...

Älskar alla smyckena :) //Milli