tisdag 6 september 2011

Kvartalsrapport

Ojoj, det har gått mer än tre månader sedan detoxens start! Dags för en avstämning igen.

Jag har ju varit rejält sugen på en hel del grejer och tänkt flera gånger att jag ska ta och strunta i den där rackarns detoxen. Men sen har jag tagit en bit choklad och sjunkit ner i soffan med en modetidning (danska Costume är ju skitbra!), så har lugnet lagt sig i shoppingnerven. Faktiskt! Inga plagg, inga accessoarer, ingen make up är inhandlade till mig själv, inte heller inredning. Om man inte räknar in mattan som jag köpte på Ilvas rea. Den köptes dock inte som ersättning för en annan matta utan vi hade helt enkelt ingen alls under soffbordet, och det började kännas kallt nu. K har tjatat om matta där huuuuur länge som helst, så det vara bara att bita ihop och handla. Han hävdar att detoxen inte är bruten eftersom han ville ha mattan. Men visst är jag gla i den, och visst roade jag mig något när jag köpte den, inget snack om saken!

Böcker ingår inte i detoxen, så det passar jag på att köpa, hehe... Nu senast Obsession av Martina Bonnier. Den verkar bra. Har i ärlighetens namn inte hunnit läsa så mycket i den, är ständigt trött, därav dåliga uppdateringar här på bloggen. Agnes tänder börjar titta ut så jag passar på att lägga mig tidigt på kvällarna eftersom hon håller låda halva natten. Snälla söta tandfén, skicka ut alla fyra på en gång, det är lika bra sen är det gjort på ett tag!!!

Jag har börjat tröttna på alla köpebloggar som jag tidigare kunnat spendera timmar på att uppdatera mig kring. Speciellt en favorit som jag trodde jag aldrig skulle tröttna på. Jag tycker fortfarande den är okej och jag läser där då och då, men inte lika frekvent som tidigare. Köphetsen har verkligen avtagit för min del, det är faktiskt som en avgiftning. Ju mer jag avstår, ju mer avsky för shopping. Så bra! För vi ska ju på semester nästa höst, på riktigt, så det är verkligen läge att hålla i slantarna!

Nä, nu kallar kudden igen. Hoppas kunna uppdatera lite mer om detoxen en annan dag. Smyckar gör jag ju litegrann, och har bla lagt ut dessa härligheter idag på kuskhuset. Som karameller tycker jag! Höstigt och fint. Tyvärr inte mina färger eftersom jag är kall, men till någon varm är de ju underbara... Älskar jade!

Inga kommentarer: