måndag 30 maj 2011

Zumba- avdelning apropå vadå?

Telefonsamtalet igår:

Hon: Välkommen till Form & Hälsa i Bara, det är Anna (eller var det Johanna?).

Jag: Hej. Ni hade ringt och talat in på min telefonsvarare att jag var reserv imorgon på zumban men jag hörde inte vilken plats jag hade, för det knastrade lite.

Hon (som kanske heter Johanna): Jaha, hur var ditt namn då?

Jag: Sara

Hon: Jaaa, du är... nu ska vi se...det är fem reserver före dig så det är god chans att du kommer med. Det brukar droppa in många avbokningar, så vi ringer dig under morgondagen.

Jag: Okej, men är det nån tid jag kan veta att om ni inte har ringt då så blir det inget? Om du förstår...

Hon: Näej, vi har ju avbokning senast en timme innan så... Men det kan droppa in under dagen också.

Jag: Jaha. Jag förstår. Jag har en sån kupong med prova på erbjudande...

Hon: Ja, då får du testa två gruppträningar gratis.

Jag: Ja, precis. Men det är väl två olika sorters pass?!

Hon: Ja det är det.

Jag: Ja vad bra för jag vill prova power yoga också.

Hon: Ja det är tisdagar och torsdagar.

Jag: Jaha, men då kan jag ju gå på tisdag om det inte blir nån zumba annars kan jag ta torsdag. Alltså fast det kvittar nog för jag tror inte jag får träningsvärk av zumban...

Hon: Nähä... Men på torsdag är det ju helgdag så just nästa vecka är det inget på torsdag.

Jag: Nä okej men då kan jag ju ta tisdag om det inte blir nån zumba. Men jag har aldrig fått träningsvärk av zumba. Jag gick ju på det innan fast på Malmö Dansakademi, men sen fick jag ju sluta för jag blev gravid och så fick jag foglossning. Men jag kan inte minnas att jag fick träningsvärk i alla fall.

Hon: Eh... jahaa...  näää. Men du kan ju ta tisdagen då, om det inte blir nån zumba imorgon. Men du behöver inte boka power yogan, utan där är det bara att droppa in.

Jag: Ah vad fint då behöver jag inte bestämma mig nu.

Hon: Hrm, nä precis.

Jag: Nä men då ringer ni kanske imorgon då?

Hon: Ja precis.

Jag: Kanon, tack så mycket.

Hon: Tack själv. Hej då.

Jag: Hej då.

HAHAHA, guuud vad jag garvar åt mig själv när jag sitter och skriver detta. Var får jag allt ifrån!? Varför tror jag hon bryr sig om jag har tränat zumba innan och om jag fick träningsvärk eller foglossning för jag blev gravid?? Det här är en klassisk Sara. Jag har svart bälte i avdelningen överflödig info. Jeeesus!

Hur som helst, kanske blir det zumba ikväll, eller så blir det power yoga imorgon, men det har ni nog redan förstått ;)  Wiiiiii, nu ska jag väcka denna slumrande lilla (!?) dallriga kroppen till liv!


Beach 2011, here I come!

Inga kommentarer: