söndag 16 januari 2011

Äntligen




Den här väggen har jag funderat på ett bra tag. Planerat och skissat i huvudet hur det skulle se ut. Sen är det ju det där med småbarn och projekt- det går inte alltid ihop kan man säga. Men så en helg när K ändå var hemma tog jag tag i det, och det tog faktiskt inte så lång tid som jag trodde. Jag är nöjd, fast väggen behöver definitivt målas om. Hur tänkte vi när vi målade den ljusljusblå??

Dopet idag var riktigt mysigt. Vi hade en underbar präst som gjorde gudstjänsten lagom högtidlig och det var det som satte ribban för stämningen. Uppsluppet, ledigt och supermysigt skulle jag vilja säga :) Laxpaj med romsås, italiensk tomatpaj, prima parmaskinka, god sallad, dinkelbaguetter och brie stod på menyn. Till kaffet valde vi morotstårta enligt Leilas recept. Tackar för all hjälp vi fått med maten, ingen nämnd och ingen glömd. Nu röjer K, Elsa softar framför handbollen (??), Agnes ammar och jag längtar lite grann. För snart, om alldeles en liten stund börjar- äntligen- Solsidan säsong två!! Whoopiie!

2 kommentarer:

Simplicity sa...

Tack för dina alltid så söta kommentarer!!

Härligt att dopet gick fint.

Önskar dig en fin vecka! Kramar Jannice

Anonym sa...

Tack för ett jättemysigt barndop.Om ni är av med er nyckel så finns den i Johans ficka,(historien upprepar sig).Krama barnen o hälsa gubben.Puss o kram mamma