fredag 14 januari 2011

Nya fönster

Nu har julen åkt ut helt, på tjugondag Knut som sig bör (för det var väl igår?). Direkt efter nyår åkte ju granen ut och även Elsas tomtealtare bland annat. Men stjärnor och ljusstakar har vi alltså haft kvar i fönstren till nu. Det kändes helt okej att ta bort det. Jag upplevde inte alls att det blev mörkare här inne på kvällarna som jag brukar tycka. Det här är nog första året som jag är nöjd med att ha plockat bort pyntet i tid. Tidigare år har jag inte tagit mig tiden utan tänkt nästa helg och så har tiden gått och jag har hunnit bli riktigt trött på det.

Nu vill jag se fram emot våren. Idag ska jag nog åka iväg och köpa lite tulpaner och kanske någon mer blomma så vi kan ha lite januarifint på söndag, Agnes dopdag. Några lila och vita tulpaner vore fint att hitta. Tänkte köra lite lila tema på dukningen, även om det mest får bli "man tager det man haver" när det är så stora kalas.

Tycker det är lite svårt med våra fönster. De är smala och svåra att placera saker i. Just nu ser de ut så här, men jag kanske borde skaffa lite mer vårkänsla till dem... Snart. Men fortfarande är det bara januari, så- var sak har sin tid.

1 kommentar:

Stina sa...

Vi har sådana där bamsestora och fula fönster, och jag tycker att det är så svårt att få till det riktigt. Du har ju fixa det fint ju.:-) Kram Stina