tisdag 11 januari 2011

Inspiration på Vindåkra Gård

Sedan jag fick barn uppskattar jag köpcentran i större utsträckning än tidigare, framförallt på vintern. Allt är under ett tak och när man väl kommer in tar man av barnen de varmaste kläderna och går in och ut ur butiker utan att behöva klä på och av igen. Jag kan tänka mig att det är några som håller med mig och några som absolut inte gillar dem p.g.a. bacillskräcken. Nu är inte jag så petig med just det för vi har alltid klarat oss bra ifrån att bli sjuka *peppar peppar*. Men jag tycker ändå att de flesta köpcenter är något enahanda och ger oftast inte så mycket inspiration, ej heller möjlighet till fräsch och god mat. Det beror förstås också på vilket köpcentra man väljer.

Mitt absoluta favoritställe när det gäller både mat, barnvänlighet, inspiration och "allt under ett tak" är så långt ifrån ett köpcentra man kan komma och har ingen av ovan nämnda nackdelar men alla fördelar. Jag bor ca 15 minuters bilväg därifrån och åker dit då och då enbart för miljöns skull men kommer såklart alltid hem med något i en liten pappåse :) De har dam, barn - och herrkläder, inredning samt ett ljuvligt franskt kök där språkfröken kan passa på att vässa franskan: Vindåkra Gård i Tygelsjö. Den enda "nackdelen" är att de säljer vacker kvalitet som därmed kostar en slant (svårt med lilla föräldrapengen), men å andra sidan har jag aldrig känt att jag måste handla, att det är det som förväntas av mig. Dessutom är de alltid så gulliga till min lilla "pratkvarn". Vi har passat på att fynda på rean där, som fortfarande pågår. Där kan man verkligen göra riktiga fynd!

Jag är  fan av Vindåkra Gård på facebook och det var där jag såg dessa underbara bilder från Day Home s/s 2011. Nu har jag verkligen inte råd (eller plats) med allt som jag skulle vilja ha, men jag har en hel del kreativitet i mig, så jag ska nog kunna ta hjälp av bilderna för att få till känslan här hemma ändå. Och en eller annan attiralj kan säkert slinka ner i en påse ändå, även om det inte blir den dyraste :)








1 kommentar:

Katarina sa...

Så fint du har det, vi hörs Katarina på "Vindåkra" / Vindåkras Sociala medierterapeut