fredag 18 mars 2011

Jedrans smålänning!

Nä jag är inte emot smålänningar alls, men jag är bara så arg! Mest på den småländska gubbtant som verkar besitta min make (han har småländskt påbrå). På grund av hans snåla samlarmani är gåstolen förstörd, den som Elsa hade. Så nu måste vi köpa en ny till Agnes. Inte mig emot i och för sig, för Elsas var ilsket röd, nu kanske vi kan hitta en trevligare färg, men det är ändå lite irriterande. Okej, anledningen? Jo- vi har ett varmförråd dit mössen inte hittar, och två kallförråd där mössen bor och äter allt. Så, min käre (nä inte just nu är han det!) make har placerat gåstolen hos mössen, för att få plats i varmförrådet för bl.a. en styck fuuuul bokhylla samt ett styck fuuuult soffbord som vi inte använder och som jag ville sälja redan i somras när vi slängde ut det ur bostaden. Han har väl trott att den inte skulle bli angripen, men det har den alltså. Jag visste inte ens att han plockat ut den därifrån. för sist jag såg var den där inne. Arrgh!

Det som är mest irriterande är ändå inte att gåstolen är förstörd, utan den stagnerade energi och irritation det ger varje gång jag öppnar varmförrådet. Det är så opraktiskt och smockfullt och inte alls Feng Shui! Men nu är det jag som bestämmer och möblerna ska väck! Och förrådet ska bli mer funktionellt, och rensas ännu en omgång. Samma jobb en gång till... Detta blev liksom droppen för min bägare. Nu skiter jag i vad han gnäller om. Snåla smålänning... Ja men tänk om vi vill ha den när vi flyttar. Vi har alltså inte letat annat boende på länge, och trivs bra här även om vi börjar växa ur huset lite. Dessutom är möblerna i ek. EK! När gillade vi det senast!? Ja men... NEJ! Men vi kan måla... Näej! Inga fler men. Nu räcker det. Möblerna ska bort. Punkt.




Vi hade en härlig onsdagförmiddag i trädgården. Fullt med vårvibbar. Men vad hände igår då? Jo det snöade, spik liksom. Det var varken snö eller hagel, det var närmast.... ja spik. Suck. Nu ligger spikarna kvar på marken och det är om möjligt ännu geggigare här ute än innan. Så lagom kul att ha hund då. Äsch, jag har verkligen vaknat på fel sida idag, haha! Får nog dricka en kopp kaffe till så vänder det säkert. Vi ska ju ha riktigt trevligt i helgen. Det är ju freeeeedag idag. Wiiiiiii. Ikväll verkar det vara Så ska det låta. Jag gillar det programmet. Om det fanns som tävlingsform för tv-tittaren skulle jag anmäla mig och mamma :) Eller min man, när jag slutat sura på honom ;)

1 kommentar:

Kviddevitt sa...

:)))) Lycka till med din lilla modetjej :) Men precis som du säger. Tvinga inte henne, det gör nog saken bara värre. Passa på med den lilla i stället, som sagt. Ha en fin kväll. Kram.