lördag 12 mars 2011

Stormarknad och mello

Vår dvd har brakat ihop. Hjälp! Inte så att den är livsviktig utan mer en pryl man vant sig vid att ha. Jag har exempelvis haft mycket glädje av den på kvällarna i vintras då jag satt och ammade ganska länge. Jag är kräsen med tv-program och är där inget bra ser jag hellre på någon av våra boxar (Vänner, Sex and the city, Solsidan). Nu blev alltså dags för ny dvd. Ut i teknikdjungeln med teknikstissig make, suck... Jag kände mest för att köpa en rejäl, ganska enkel och billig sak, så man kan se sina filmer bara. Helt enkelt så. Varför ropar jag hjälp? Jo nu öppnar sig en helt ny värld för mannen när det blir dags för nytt, blu-ray. Bara att ge sig och inse att han kommer vinna teknikkampen, precis som han gjorde när han fick sin 40 tums tv. Vad är det med män och storlekar egentligen förresten?

Jaja, hur som helst. Nu fick vi ge oss ut i stormarknadsdjungeln och leta teknikpryl. Jag tycker bara det är så sorgligt på något sätt, att vi inte stöttar de mindre lokala butikerna i byarna och småstäderna. Det finns en jättefin i Svedala, bra service och så. Men det är ju tyvärr heeeelt andra priser. Vi jämförde med en gigant inom teknikhandel och fann att en enkel dvdspelare kostar ca tusen i lilla butiken, medan den stora butiken tar under tusenlappen för en blu-ray av en hyfsat välrenommerad tillverkare. Bara att krypa till korset då. Föräldrapengen ska det hållas i till varje pris, framförallt när det gäller oviktiga prylar som ful teknik. Så förlåt, tv- och radiobutiken i Svedala för att vi sviker er...

Men vad är det som händer med min man när man kommer in i en sån här stoooor butik? Jo han knatar ner till bioljudet, för där kan man få en dvdspelare på köpet om man köper nytt ljudsystem för "bara" 8000  kronor. Jomen vårt är ju inte trasigt. Nä men det är gammalt... Suck... Nåja, han vann inte den kampen i alla fall. Vi åkte hem med en blu-ray för 899:- och en dvd med prinsessan Lillifee. Dessutom blev det ett väggstativ så att tvn kommer upp på väggen. Kanske känns den mindre då? Nä, det tror jag inte på själv, haha! Uäck vad jag hatar teknikprylar (utom min lilla rosa laptop förstås).

Ikväll hejar Elsa (inte helt oväntat kanske) på den här killen.


Själv kan jag inte bestämma mig. Jag är fortfarande sur för att inte Melody Club gick vidare... Jag gillar Danny, Sara Varga, Nicke Borg och- tja, även Eric faktiskt. Spännande! The Moniker är också helt ok. Hoppas nu man får se finalen i lugn och ro... Oftast när man laddar för myskväll går något snett, Elsa får utbrott, Agnes bryter ihop eller nåt annat trist. Håller inte för mycket hopp uppe, men det ska nog gå bra.

PS. Imorgon kommer jag skriva fel låt vann, eller?

Uppdatering: K och Elsa fick just åka tillbaka och byta tv-upphängningen, den passade inte. När killen i affären räckte fram en kartong som det stod 20-32" på protesterade jag och sa att vår tv är 40". Han svarade att det funkar precis lika bra med den mindre (och billigare). De kan ju inget på såna ställen!!! Så billigt det känns nu då, att slösa bensin tillbaka och byta. "Det känns puckat!" eller hur var nu deras slogan?

Inga kommentarer: