måndag 14 mars 2011

Kunde inte låta bli

att leka moderedaktör... Kopierar eller inspireras, det är frågan vad de gör  ibland de stora kedjorna. Själv har jag ett mycket kluvet förhållande till detta ämne. Om det är något jag tror jag vill använda en lång tid framöver blir det garanterat original, då ser jag det som en investering. Men ibland är det kanske ett halvcrazy trendplagg, och då går det ju bra med något billigare. men är det kopiering de kör med, eller är det inspiration och överkomligt mode för alla oss vanliga? Jag har roat mig med att sätta ihop ett spara/slösa koncept. Det är inte så svårt att finna fina plagg idag utan att de behöver kosta halva lönen. Men ibland får man ju det man betalar för i form av välarbetade detaljer och ljuvliga material. Ester Elenora och Venus de Milo hittar man tex på Miss Greta. En inspirerande webshop! Hilfigerkängorna på Scorett.



För alla rutinerade bloggare ser de här kollagen säkert jättelöjliga ut. Jag kämpade skitlänge med bootsen för att få dem lika stora. Det gick bara inte, jag förstår inte riktigt tekniken, haha! Men roligt hade jag ändå :)

Nu blir det till att knyta sig, har varit skittrött idag och dessutom varit lite febrig av mjölkstockning som tack och lov börjar ge med sig.

Inga kommentarer: